Prace dyplomowe
Obowiązuje Zarządzenie nr 175 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 25 września 2023 r. – w sprawie procedury nadawania tytułu zawodowego na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Załączniki:
- Załącznik nr 2 – wzór oświadczenia promotora (wypełnia promotor)
- Załącznik nr 3 – wzór strony tytułowej pracy oraz zasady przygotowania pliku z elektroniczną wersją pracy dyplomowej
- Załącznik nr 4 – oświadczenie studenta
- Załącznik nr 5 – zasady przeprowadzania egzaminu dyplomowego poza siedzibą Uniwersytetu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
- Lista osób, ktróre moga przewodniczyć komisjom egazaminów magisterskich i licencjackich na WNH
Zarządzenie Rektora nr 141 z dnia 30 września 2022 r. w sprawie przygotowywania i wydawania dyplomów oraz suplementów do dyplomów ukończenia studiów na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Załączniki:
- Załącznik nr 1 – Wykaz informacji do suplementu
- Załącznik nr 2 – Wniosek o potwierdzenie poprawności tłumaczenia na język angielski
- Załącznik nr 3 – Zasady przygotowania suplementu
- Załącznik nr 4 – Wniosek o odpis lub dodatkowy odpis w języku obcym
- Załącznik nr 5 – Upoważnienie do odbioru dokumentów
Skrót procedury dyplomowania:
- Promotor wypełnia załącznik nr 2 do ZR.175.2023 (oświadczenie, że praca jest gotowa do obrony, propozycja terminu, przewodniczącego – zgodnie z listą i recenzenta) i przekazuje go studentowi
- Student wypełnia w USOSweb wniosek o wszczęcie procedury dyplomowania i załącza skan oświadczenia otrzymanego od Promotora (USOSweb -> DLA STUDENTÓW -> podania-> złożenie nowego podania -> wniosek o wszczęcie postępowania o nadanie tytułu zawodowego). W rubryce „Uzasadnienie prośby” student wpisuje tytuł pracy.
- Dziekan w USOSadm rozpatruje wniosek studenta
- Dziekanat wpisuje dane pracy do USOSadm
- Student dokonuje w APD archiwizacji pracy (apd.umk.pl) i składa w APD oświadczenia następującej treści: „Świadomy odpowiedzialności prawnej, oświadczam, że niniejsza praca została napisana przeze mnie samodzielnie i nie zawiera treści uzyskanych w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa.” i „Oświadczam, że przedstawiona praca nie była wcześniej przedmiotem procedur związanych
z uzyskaniem tytułu zawodowego w wyższej uczelni.” Jeśli plik .pdf z pracą przekracza 10 MB można zmniejszyć jego wagę np. tu: Adobe Acrobat online - Promotor sprawdza poprawność danych w APD, sprawdza pracę w JSA (Jednolitym Systemie Antyplagiatowym);
- Promotor akceptuje raport JSA (jeśli praca jest wprowadzona poprawnie oraz nie budzi wątpliwości co do swojej oryginalności, ), składa w APD oświadczenie o treści: (…) praca spełnia warunki do przedstawienia jej w postępowaniu o nadanie tytułu zawodowego, wpisuje ocenę z seminarium i kieruje pracę do recenzji, podaje w Dziekanacie nazwisko przewodniczącego Komisji egzaminu dyplomowego (jeśli wcześniej tego nie zrobił)
- Dziekanat sprawdza zaliczenia i egzaminy studenta, liczy średnią ocen
- Nie później niż 3 dni przed terminem egzaminu promotor i recenzent wprowadzają recenzje do APD
- Protokół z egzaminu dyplomowego sporządza Przewodniczący w APD, a członkowie komisji niezwłocznie podpisują go w APD Instrukcja czynności w APD osoby przewodniczącej i członków komisji
UWAGA: Warunkiem dopuszczenia do obrony jest uzyskanie przez studenta zaliczeń z wszystkich przedmiotów wymaganych programem studiów.
Schemat graficzny czynności w USOSweb
Zwracamy uwagę na konieczność archiwizowania prac magisterskich/licencjackich w formacie PDF. Jeśli nie dysponują Państwo najnowszym pakietem MS OFFICE, można to zrobić za pomocą bezpłatnej aplikacji – doPDF. Program jest gotowy do pobrania ze strony producenta
Jeśli plik .pdf z pracą przekracza 10 MB można zmniejszyć jego wagę np. tu: Adobe Acrobat online
Instrukcja konwertowania pliku w formacie DOC na plik w formacie PDF:
- Pobierz program i zapisz go na dysku swojego komputera.
- Zainstaluj aplikację (program zostanie dodany jako tzw. wirtualna drukarka). W trakcie całego procesu instalacji, zezwalaj na sugerowane opcje – nie zmieniaj żadnych ustawień. Postępuj zgodnie z tym, co zostanie wyświetlone na ekranie i zatwierdzaj przyciskiem OK.
- Zakończenie instalacji zostanie potwierdzone poprzez odpowiedni komunikat.
- Otwórz plik w formacie .DOC za pomocą aplikacji MS WORD.
- “Wydrukuj” plik tekstowy za pomocą aplikacji “do PDF”. Jak to zrobić? Z górnego menu wybierz PLIK, następnie DRUKUJ. W oknie wyboru drukarek wybierz do PDF i zatwierdź poprzez przycisk OK. Program zapyta o lokalizację pliku (należy wybrać miejsce docelowe pliku PDF i ponownie zatwierdzić). Pozostaje chwilkę poczekać, aż tekst zostanie “wydrukowany” i wyświetlony w formie PDF.
- Nadaj odpowiednią nazwę plikowi ze swoją pracą (tu instrukcja)